زوفا | قاسم زاده
خرید نشا زوفا در زرگیاه

مزایا خرید نشا های کاشت شده در سینی نشا :

  1. تاره های کشنده گیاه قبل از کاشت از بین نمی رود
  2. حمل و نقل فوق العاده آسان و منحصر به فرد دارد
  3. نشا ها بسیار آسان خارج می شوند
  4. زودرس شدن محصول
  5. اشغال فضای کمتر و کمک به کاهش مصرف کود و نیروی انسانی

فروش نشاء زوفا بصورت تک و عمده

زوفا | قاسم زاده
خرید نشا زوفا در زرگیاه

برای خرید نشاء زوفا و دریافت مشاوره رایگان لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید

مهندس سجاد قاسم زاده ۰۹۱۷۱۰۵۳۴۷۷
مهندس مجتبی قاسم زاده ۰۹۳۶۵۰۲۱۱۹۸
حسین حاتمی زاده ۰۹۱۶۴۴۲۲۴۵۲
ادرس : فارس، فیروزآباد، جنب پلیس راه، مزرعه تخصصی گیاهان دارویی زرگیاه

سرشاخه‌های گلدار این گیاه جز قسمت های دارویی آن حساب می‌شوند و عملکرد خلط‌ آور و ضدعفونی‌کننده دارند. اسانس (پینوکامفن، آلفا و بتا پینن)، تانن و مواد تلخ جز ترکیبات مهم این گیاه هستند.

زوفا برای درمان بیماری‌هایی همچون زیر مورد استفاده قرار میگیرد :

  • ناراحتی‌های تنفسی
  • سرفه
  • التهابات برونشی
  • گرفتگی بینی

این گیاه دارای روغنی می‌باشد که محرک ملایم گردش خون است. مهمترین اثرات این گیاه عبارتند از:

  • خلط آور
  • ضد میکروب
  • ضدعفونی‌کننده
  • ضد ویروس
خرید زوفا
بذر و نشا زوفا قاسم زاده

‌عرق زوفا

روغنی که از گیاه زوفا تهیه می‌شود، ترکیبات زیستی بسیاری را در خود جای داده است. بوی این روغن به بوی کافور شباهت دارد و ترکیبات آن از برگ‌های خرد شده و ساقه زوفا تهیه می‌شود. لیمونن، رزماریین، اسیدهای کافئیک، فلانوئیدها و مروبین ها از مواردی هستند که ترکیبات زیست فعال را تشکیل می‌دهد.

روغن زوفا

روغن زوفا دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و خواص‌های دیگر است. همچنین این روغن به درمان دردهای گلویی با ایجاد خلط کمک می‌کند. تقویت معده، رفع کم خونی، درمان آسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود سرفه و افزایش نیرو از خواص استفاده عرق و روغن گیاه زوفا محسوب می‌شود.

نحوه مصرف گیاه زوفا

برای تهیه ضماد گیاه زوفا باید گیاه را در طی ۱۵ دقیقه در آب قرار دهید تا خیس بخورند و سپس روی پارچه قرار دهید و آن را مورد استفاده قرار دهید. برگ‌های تازه گیاه زوفا را خرد کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. این یکی از راه‌های استفاده از گیاه زوفا است. برای مصرف این گیاه به صورت جوشانده باید یک قاشق چای‌خوری از این گیاه خشک شده را در ۲/‏۱ فنجان آب به صورت رقیق بریزید و هر‬ روز برای مصرف آن تنها ۲/‏۱ آن فنجان را بنوشید و باقی آن را برای روز دیگر کنار بگذارید.

خواس زوفا
نشا گیاهان دارویی زرگیاه

مضرات و عوارض بیش از حد مصرف گیاه زوفا

گیاه زوفا برای دسته‌ای از افراد ایجاد ممنوعیت می‌کند. این گیاه برای زنان باردار توصیه نمی‌شود چرا که خطر سقط جنین را در پی دارد. بهتر است که مادران شیرده از مصرف این گیاه نیز خودداری کنند. مصرف زیاد این گیاه می‌تواند منجر به افزایش خون، تشنج و آسیب‌های کبدی شود. تورم‌های پوستی و مشکلات تنفسی عوارض آلرژی‌زای این گیاه هستند.

خواص دمنوش زوفا

مواد مغذی و اسانس های موجود در زوفا می توانند اثرات مفیدی برای سلامتی ارائه دهند. به عنوان مثال  زوفا غنی از فلاونوئیدها است، ترکیبات خوش طعمی که می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. خوردن غذاهای غنی از فلاونوئیدها ممکن است به کاهش خطر بیماری های مرتبط با سن مانند آب مروارید، بیماری های قلبی و سکته کمک کند.

چای و دمنوش زوفا در درمان سرفه، آسم، گلودرد، سرماخوردکی، گوش درد، از دست دادن اشتها، بیماری های کبدو کیسه صفرا و نفخ بسیار موثر است. مطالعات انجام شده روی این گیاه بیانگر این است که، زوفا دارای مزایای چشمگیری است که هنوز همه ی فواید و خواص آن برای سلامتی کشف نشده است!

استفاده از روغن این گیاه بر روی پوست برای درمان تحریکات پوستی، سوختگی، کبودی و سرمازدگی بسیار شایع است.

فروش نشاء زوفا
خرید عمده نشا زوفا

دمنوش زوفا و کاهش پیری پوست

تجمع بیش از حد چربی روی پوست باعث ایجاد تغییرات ناخواسته در ساختار بافت پوست شده و باعث می شود پوست شما پیرتر به نظر برسد. آنتی اکسیدان های موجود در گیاه زوفا از ذخیره چربی در پوست صورت شما جلوگیری کرده و باعث شفافیت آن می شود. می توانید به همراه دمنوش زوفا از روغن زوفا هم استفاده کنید.

زوفا ممکن است باعث تشنج شود

شناخته شده است که زوفا  باعث تشنج می شود و می تواند خطر تشنج را حتی در بزرگسالان بدون شرایط قبلی افزایش دهد. افرادی که داروهای ضد تشنج مصرف می کنند یا افرادی که پس از مصرف اختلالات تشنجی را تشخیص داده اند، باید از مصرف محصولات دارای زوفا به خصوص در دوز های بالا اجتناب کنند.

کودکان باید از مصرف محصولات زوفا دوری کنند، اثر تشنج در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار قوی تر است.

قاسم زاده زرگیاه نشاء
فروش زوفا زرگیاه

زوفا ممکن است باعث سقط جنین شود

افرادی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند باید به طور کامل از زوفا اجتناب کنند. زوفا ممکن است باعث انقباض رحم شود که منجر به سقط جنین یا سایر عوارض بارداری می شود.

 

 

https://zargiah.ir | شرکت دانش بنیان زیست دانش پارس زرگیاه

نظرات کاربر
۰ (۰ رای)