مریم گلی بنفش
نشاء مریم گلی بنفش خرید نشاء گیاهان دارویی

مزایا خرید نشا های کاشت شده در سینی نشا :

  1. تاره های کشنده گیاه قبل از کاشت از بین نمی رود
  2. حمل و نقل فوق العاده آسان و منحصر به فرد دارد
  3. نشا ها بسیار آسان خارج می شوند
  4. زودرس شدن محصول
  5. اشغال فضای کمتر و کمک به کاهش مصرف کود و نیروی انسانی

فروش مریم گلی بنفش بصورت تک و عمده

مریم گلی بنفش
خرید انواع مریم گلی در زرگیاه قاسم زاده

برای خرید مریم گلی بنفش و دریافت مشاوره رایگان لطفا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید

مهندس سجاد قاسم زاده ۰۹۱۷۱۰۵۳۴۷۷
مهندس مجتبی قاسم زاده ۰۹۳۶۵۰۲۱۱۹۸
حسین حاتمی زاده ۰۹۱۶۴۴۲۲۴۵۲
ادرس : فارس، فیروزآباد، جنب پلیس راه، مزرعه تخصصی گیاهان دارویی زرگیاه

خواص مریم گلی برای کبد چرب :

یکی از خواص مریم گلی ادرار آوردن بودن این گیاه دارویی است. ادرار آور بودن باعث می‌شود سموم و مواد زائد بدن از طریق ادرار دفع و بدن پاکسازی شود. مریم گلی غدد لنفاوی و کلیه‌ها را نیز  علاوه بر کبد پاکسازی و محافظت می‌کند. دمنوش مریم گلی با افزایش تعریق می‌تواند به سم‌زدایی از بدن از طریق پوست نیز کمک کند.

از دیگر روش‌های مفید درمان کبد چرب کاهش وزن است. دمنوش لاغری مریم گلی در لاغری و کاهش وزن نیز نقش داشته و این این طریق هم به درمان علائم کبد چرب کمک می‌کند.

جلوگیری از بیماری آلزایمر :

همان‌طور که در بالا گفتیم مریم گلی عملکردهای مغزی را تحریک می‌کند و قدرت حافظه و تمرکز را افزایش می‌دهد. مریم گلی به برطرف کردن اختلالات شناختی مانند آلزایمر و زوال عقل نیز کمک می‌کند. البته پژوهش‌های مربوط به این کاربردهای مریم گلی هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، ولی برداشتن گام‌های جدی برای جایگزین کردن داروهای گیاهی به‌جای داروهای شیمیایی بسیار هیجان‌انگیز است. تحریک مسیرهای عصبی توسط عصاره و عطر گیاهی مریم گلی می‌تواند در سنین پیری نیز ذهن شما را تازه و جوان نگاه دارد.

مراقبت از پوست :

با استفاده از برگ‌های مریم گلی می‌توان مرهمی موضعی یا تنتور گیاهی را تولید کرد. مشخص شده است که مرهم یا تنتور مریم گلی برای رفع بعضی از مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه مفید است. اگر به‌طور منظم از عصاره و مرهم مریم گلی روی مناطق ملتهب یا آسیب‌دیده استفاده کنید، به‌سرعت می‌توانید این آسیب‌های ناخوشایند را آرام کنید و ظاهر ناخوشایند آنها به‌تدریج بهبود می‌یابد.

فواید و خواص مریم گلی برای موها :

طرفداران مریم گلی عقیده دارند که استفاده از محلولی حاوی ترکیبی از چای مریم گلی و چای سیاه یا رزماری برای شست‌وشوی موها و پوست سر به افزایش رشد موها و تیره کردن موهای خاکستری کمک می‌کند و می‌توان از این محلول به‌جای رنگ مو استفاده کرد. البته برای اثبات این ادعاها شواهد علمی وجود ندارد، ولی ممکن است که تانن‌های موجود در چای سیاه یا چای مریم گلی به‌طور موقت موهای خاکستری را رنگ کنند.

برای استفاده از این محلول برای موها ابتدا چای را تهیه کنید و اجازه دهید خنک شود و سپس آن را روی موهای خاکستری خود اسپری کنید. معمولا باید این محلول ۵ تا ۱۰ دقیقه روی موها بماند و سپس موهایتان را طبق معمول بشویید. (توجه داشته باشید که تانن موجود در چای می‌تواند موجب ایجاد لکه روی حوله و لباس شود).

 

خواص مریم گلی برای دیابت :

مریم گلی از گذشته به عنوان یکی از گیاهان دارویی برای کنترل دیابت و قند خون شناخته می‌شود. عصاره و ترکیبات شیمیایی خاص موجود در این گیاه تاثیر و عملکردی نشابه با دارو‌های ضد دیابت دارد. مصرف مریم گلی موجب تنظیم و مهار انتشار گلوکزی که در کبد ذخیره شده می‌شود. گیاه مریم گلی از نوسانات سطوح قند خون در بدن جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و هچنین این داروی گیاهی به کاهش علائم دیابت نوع ۲ نیز کمک می‌کند. نوشیدن چای یا عصاره برگ‌های مریم گلی می‌تواتد برای کاهش سطوح کلسترول و تری گلیسیریدها در خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد. از دیگر خواص مریم گلی این است که این گیاه  حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و موجب کاهش التهاب در بدن افراد مبتلا به دیابت می‌شود.

 

طرز تهیه چای مریم گلی :

دو قاشق سوپ خوری برگ‌های مریم گلی تازه یا یک قاشق سوپ خوری برگ مریم گلی خشک شده را به یک لیوان اضافه کنید. آب جوش را نیز به لیوان اضافه کنید و روی آن را بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و یپس از صافی عبور دهید.

 

بذر مریم گلی
بذر و نشاء گیاهان دارویی در زرگیاه قاسم زاده
مریم گلی
خرید و فروش عمده گیاهان دارویی در زرگیاه دارویی
نشا مریم گلی
فروش انواع گیاهان دارویی در زرگیاه قاسم زاده
گلدان مریم گلی
خرید و فروش انواع گیاهان دارویی در زرگیاه قاسم زاده

 

https://zargiah.ir | شرکت دانش بنیان زیست دانش پارس زرگیاه

نظرات کاربر
۰ (۰ رای)